Egy injekcióra a gyógyulástól?

Sokszor jelentkeznek gerincgyógyászati-ortopéd szakrendelésemen kedves  betegeim olyan gerincpanaszokkal, melyek mögött a háti vagy ágyéki gerincszakasz körülírt fájdalma, érzékenysége áll.

E panaszok olykor néhány naposak,vagy  máskor akár több hónaposak – a beteg számára sokszor ijesztőek – de az esetek többségében ártalmatlanok. Jó néhány esetben klasszikus túlerőltetés áll a háttérben, de előfordul, hogy egy rossz mozdulatot (pld. trambulinról ugrás, esetleg gumiasztalon végzett gyakorlatozás közben elszenvedett kisebb sérülés) után állandósul a fájdalom, mozgáskorlátozottság.

A terhelések ezek után a betegnek fájdalmat okoz, de előfordul, hogy a nem megfelelő ülőalkalmatosság (pld. kemény szék) támlájához történő támaszkodás is fájdalmat vált ki.

A vizsgálati lelet többnyire típusos, körülírt, a gerinc középső vonalában, a tövisnyúlványok fölött heves érzékenység, mely az ott futó szalag, ill. a közelében futó izomrostok gyulladásos (túlterhelésre, vagy sérülésre) visszavezethető érzékenysége.

RTG vizsgálatok többnyire semmitmondóak, hiszen csontszerkezeti eltérés nincs. Egyértelmű esetekben más képalkotó vizsgálatra (pld CT, vagy MRI vizsgálat) nem is szükséges.

Ilyenkor a diagnózis felállítása után IGEN HASZNOS szokott lenni egy pontosan, célirányosan elvégzett Steroid-os injekció, mely néhány nap leforgása alatt jelentősen csökkentheti a fájdalmakat (magát a gyulladásos folyamatot), és szerencsés esetben akár teljes panaszmentességhez vezethet.

Sajnos az interneten fellelhető számos – a steroid tartalmú készítmények mellékhatásait is ismertető, esetenként kicsit eltúlzó cikk hatására – sok beteg elutasítja az egyébként megfelelő indikációval, kellő körültekintéssel alkalmazott szer használatát.

Ha nem így történik, akár egy injekcióval is „csatát nyerhetünk”.